▷▷20100514

Tafsiran mimpi [ Part 1 ]

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuhhhh! kali nii aku nak berkongsi dengan kawan-kawan tentang TAFSIRAN MIMPI. selama nii kita tertanya-tanya apa laa maksud mimpi kita kann? okeyy. mari aku kongsikan dengan korang. ada banyak past okeyy. ni part pertama. dah baca, komen sikit. ;)


1. Mimpi rambutnya putih : Akan cepat beruntung dalam usaha dan akan berumur panjang.
2. Mimpi rambutnya merah : Akan mempunyai perasaan hati yang tidak enak.
3. Mimpi rambut menutup mata : Akan mengalami celaan atau ejekan mendadak.
4. Mimpi melihat rambut palsu : Akan ditipu orang yang disangka teman sendiri.
5. Mimpi rambutnya seketika menjadi lebat : Akan memperoleh kegembiraan, bila sudah berkeluarga akan memperoleh anak.
6. Mimpi rambut berjatuhan : Alamat kurang baik, akan bersedih hati.
7. Mimpi potong rambut (bercukur) : Ada diantara sanak famili yang terganggu kesehatannya atau akan terpisah / bercerai dengan kekasihnya.
8. Mimpi menyisir rambut : Kesengsaraan dirinya akan segera berubah.
9. Mimpi mencat atau mewarnai rambut orang lain: Akan memperjuangkan sesuatu tetapi sia-sia.
10. Mimpi mencat atau mewarnai rambut sendiri : Harapan-harapan yang baik dalam bidang usaha.
11. Mimpi mencuci rambut (keramas) : Akan mendapat gangguan hidup
12. Mimpi memotong rambut orang lain : Akan memperoleh keuntungan atas biaya orang lain.
13. Mimpi memiliki rambut hitam lebat : Akan memperoleh kesehatan yang baik.
14. Mimpi mengepang rambut : Suatu persahabatan yang retak akan pulih kembali.
15. Mimpi melihat rambut tumbuh di tangan : Suatu, alamat kurang baik.
16. Mimpi melihat rambut keriting : Akan memperoleh keberhasilan dalam masalah cinta.
17. Mimpi melihat seorang lelaki yang botak : Akan memperoleh penghargaan dan kekayaan.
18. Mimpi melihat seorang wanita yang botak : Tanda kebencian.
19. Mimpi kepala timbul luka-luka banyak : Akan memperoleh keuntungan.
20. Mimpi kepala keluar tanduk : Akan ada perselisihan faham.
21. Mimpi muka masam atau cemberut : Akan mengalami kerugian.
22. Mimpi muka cantik molek : Akan bercinta dan bahagia.
23. Mimpi muka hitam atau bernoda hitam : Akan kurang baik dalam sehari dua hari.
24. Mimpi bercermin muka : Harus berhati-hati dalam segala tindakan.
25. Mimpi melihat wajah sendiri : Akan muncul kesedihan.
26. Mimpi melihat wajah yang hitam : Akan panjang umur.
27. Mimpi wajah yang tersenyum : Akan memperoleh kesenangan dan teman baru.
28. Mimpi melihat wajah jelek tidak karuan bentuknya : Akan muncul bencana.
29. Mimpi membasuh wajah sendiri : Akan memperoleh masa depan yang lebih baik.
30. Mimpi melihat wajah sendiri merah padam : Anda sedang jatuh cinta, tetapi dirahasiakan.
31. Mimpi melihat wajah orang merah padam : Seseorang akan menyatakan cinta kepada anda.
32. Mimpi berjenggot panjang : Akan bertapa atau berpuasa.
33. Mimpi rambutnya digunting orang : Akan berpisah dengan kekasihnya.
34. Mimpi melihat mukanya bergerak-gerak : Akan kesukaran memperoleh rezeki.
35. Mimpi mempunyai janggut : Akan sehat, segar bugar
36. Mimpi memotong janggut : Akan terjadi beberapa kerugian.
37. Mimpi melihat janggut berwarna merah : Waspadalah terhadap gangguan dari teman berhati palsu (pengkhianat).
38. Mimpi sepasang mata yang biru : Akan merasakan atau mendapatkan kasih sayang yang agung.
39. Mimpi sepasang mata yang hitam : Peringatan agar anda waspada / berhati-hati.
40. Mimpi sepasang mata yang juling : Akan kekurangan uang.
41. Mimpi pancaran mata yang hangat / bernafsu : Akan kecewa dalam bercinta
42. Mimpi sepasang mata yang berwarna hijau : Akan memperoleh teman yang setia.
43. Mimpi tidak mempunyai mata : Alamat sudah dekat ajalnya.
44. Mimpi melihat mata orang lain : Akan memperoleh emas atau perak.
45. Mimpi melihat seorang yang buta : Akan ada sahabat yang meminta pertolongan pada anda.
46. Mimpi diri sendiri bermata buta : Anda harus berhati-hati dalam pekerjaan.
47. Mimpi bermacam macam : Akan bermain cinta kepada dengan orang yang diidam-idamkan (lama dirindukan).
48. Mimpi hidung berdarah (mimisan) : Akan mengalami keberuntungan walau sekedarnya.
49. Mimpi melihat seseorang yang berhidung besar : Alamat anda harus memikirkan diri sendiri.
50. Mimpi melihat diri sendiri berhidung besar : Anda jangan pedulikan orang lain marah, sewaktu anda sedang menyelesaikan tugas yang sulit.
51. Mimpi sukar bernafas melalui hidung : Akan memperoleh kesulitan tertentu.
52. Mimpi melihat bibir yang merah, sedang tersenyum : Akan terjadi persahabatan yang hangat atau percintaan yang mesra.
53. Mimpi melihat bibir yang jelek, cemberut : Akan terjadi persahabatan atau cinta yang memudar.
54. Mimpi melihat bibir yang terkatub rapat : Akan menderita kerugian karena rasa iri hati.
55. Mimpi melihat mulut seorang bayi : Akan memperoleh teman yang setia
56. Mimpi melihat bibirnya sendiri : Alamat harus waspada dalam berbicara.
57. Mimpi tak bisa berbicara (bisu) : Kata-kata anda tidak dipercaya oleh orang lain.
58. Mimpi melihat telinga : Akan didesas-desuskan orang lain tentang anda.
59. Mimpi melihat seorang bertelinga lebar / besar : Permohonan anda akan dikabulkan.
60. Mimpi diri sendiri bertelinga besar : Akan memperoleh kegembiraan.
61. Mimpi telinga sendiri diperban : Kepercayaan anda akan disalahgunakan orang.
62. Mimpi membersihkan telinga sendiri : Persoalan anda akan terbukti.
63. Mimpi menjewer telinga seseorang : Akan susah, karena kejahatan kekasih anda.
64. Mimpi telinga anda yang dijewer : Peringatan suatu janji yang tidak anda tepati.
65. Mimpi mempunyai pipi yang merah segar : Akan memperoleh harapan yang baik.
66. Mimpi mempunyai pipi yang pucat : Akan merasa kekhawatiran atau kesedihan.
67. Mimpi memakai lipstik (pemerah bibir) : Akan memperaleh sesuatu yang kurang menyenangkan.
68. Mimpi mencabut atau mencukur bulu ketiaknya : Alamat lepas dari hutangnya.
69. Mimpi air ludahnya bercampur riyak : Alamat akan kehilangan harta.
70. Mimpi tangan anda terbakar : Akan ada orang yang iri kepada anda.
71. Mimpi memandang tangan sendiri : Akan muncul kesedihan atau duka cita.
72. Mimpi memiliki tangan yang kuat dan indah : Akan dapat menyelesaikan usah yang menguntungkan.
73. Mimpi melihat tangan-tangan yang kecil : ‘ Akan mempunyai teman atau pelayan yang curang.
74. Mimpi mencuci tangan : Akan memperoleh nama baik yang termasyhur.
75. Mimpi Memiliki tangan yang bengkak : Akan cepat tersinggung dan marah.
76. Mimpi melihat tangan yang terluka : Akan mengalami keadaan yang kurang menguntungkan atau merugikan.
77. Mimpi kehilangan tangan kiri : Akan kehilangan ibu.
78. Mimpi kehilangan tangan kanan : Akan kehilangan ayah.
79. Mimpi menjabat tangan seseorang : Akan memperoleh sahabat yang baik.
80. Mimpi memegang tangan di muka : Alamat mempercayai seseorang yang tidak ada gunanya (karena tidak bisa dipercaya).
81. Mimpi melihat kuku-kuku tangan atau kaki : Akan memperoleh kepuasan keuangan.
82. Mimpi melihat kuku-kuku yang panjang : Akan melakukan spekulasi yang tak menentu.
83. Mimpi memotong atau mematahkan kuku : Akan terjadi kerugian keuangan pada diri anda.
84. Mimpi mencat kuku : Akan dicap orang karena tingkah laku anda yang kurang baik.
85. Mimpi memelihara kuku : Akan memperoleh kesuksesan yang baik.
86. Mimpi melihat orang memelihara kuku : Berhati-hatilah terhadap orang yang suka menipu.
87. Mimpi merawat kuku orang lain: Alamat ada tipu daya yang direncanakan.
88. Mimpi melihat jari-jari yang kotor : Anda akan terlibat dalam usaha yang kotor.
89. Mimpi jari anda terpotong : Akan didesas-desuskan orang.
90. Mimpi menunjukkan jari anda kepada seorang : Teman-teman anda akan melupakan anda.
91. Mimpi merasa sakit tenggorokan : Alamat akan ada perubahan cuaca atau keadaan.
92. Mimpi memiliki tenggorokan yang kecil : Akan gagal usaha anda.
93. Mimpi memiliki tenggorokan yang besar : Akan sukses usaha anda.
94. Mimpi tenggorokan yang hidup : Akan mengalami kebahagiaan.
95. Mimpi menanda tangani suatu surat atau dokumen : Akan memperoleh pekerjaan dengan gaji yang kecil.
96. Mimpi menanda tangani selembar chek : Akan memperoleh kemakmuran.
97. Mimpi badannya berkeringat : Akan memperoleh rezeki atau kebahagiaan.
98. Mimpi berbadan gemuk atau kuat : Akan dimuliakan orang.
99. Mimpi berbadan kurus : Akan menderita dan kekurangan.
100. Mimpi badan keluar kutu atau luka-luka : Akan memperoieh rezeki atau sakitnya akan sembuh.


20 komen kat sini !:

jaya jr said...

erk..
kadang2 x ingt pon mimpi ape..
huhu..
klo ingt pun,banyak kot nk kene list..
penat,boleh tido ++ mimpi yg laen pulak..
hahaha

milo♥ said...

tenggorokan tuuu apee? hehe

AesyaZealous said...

haha banyak gile mimpi.. sy penah mimpi mak sy jd hantu rambut and setiap mlm dtg satu kmpung potong rambut org.hahaha. time tu sy mmg nak sgt potong rambut sbb rmbut dh pnjg. haha ade kena mengena tak?? wakakaka

mimi said...

yah,,mimi comel dong...

ok kayak gini...
mimpi adalah permainnan tidur..
jarang dikalangan kita memdapat ilham dari mimpi..enggak mustahil mimipi adalah benar..andai kita adalah dari kalangan org2 yang soleh dan solehah...semoga tergolong yah...AMIN>>

Sebaiknya sebelum kita tidur..

1. solat sunat hajat dan taubat
2. memohon ampun kepada kedua ibu bapa/isteri dan suami
3.membaca doa tidur..

Andaikata berat melakukannya....bacalah doa tidur...
zikir didalam hari hingga tertidur..

Cuba praktikkan...mmg berat bagi pemula....tapi hasilnya....aduh lazat sekali deh..

memang mudah menulis...menulis berdasarkan pengalaman..
thanks ya..
NIce post here..

huge mimi ...wasalam..

pawaka19 said...

wah 1 pon mimpi mel takde dalam ni hehe

Nisaeciz said...

@jaya jr

haha. biasa la. tapi biasanya kalau mimpi yang ada petunjuk, kita akan tersedar dan ingat mimpi tuu. ;)

Nisaeciz said...

@milo♥

hah. tak pasti. nanti saya survay. hihi

Nisaeciz said...

@AesyaZealous

hah! banyak maksud tu. haha

Nisaeciz said...

@pawaka19

mel. ada 9 part tau. saba ye. ;p

Sollehahn Maximus said...

wah..bleh jadik pentafsir mimpi nih..haha

Nisaeciz said...

@mimi

mimi! betul tu. ;) tapi jika Allah nak bagi petunjuk, tetap akan dapat mimpi kan? itu cara mudah untuk Allah bagi petunjuk secara straight to the point pada hambaNya. cuma terpulang pada kita untuk tafsir mimpi ni. kalau yang jenis buat tatau tu, mungkin susah la nak dapat petunjuk. ;))

Nisaeciz said...

@Sollehahn Maximus

haha. kan besh kalau betul. ;p

Liyanaa. said...

wahhh byk nyaa mimpi. ada seratus pulak memang tak terbaca T_________T

mcm mana ni HAHA

Nisaeciz said...

@Liyanaa.

haha. cari mimpi yang berkaitan diri je. ;p

•:*:• 8 - July •:*:• said...

huhu..dh lama sy xmimpi..hehehe....mcm mane ni? hihihi

hellioz said...

actually,
aku byk je mimpi aneh2~
tapi mls nk layan,
sbb semua tu mainan tidur...
bile berjage maen counter strike plak, dota ke, halo ke...

gyahahhahaha~

Eciz said...

@•:*:• 8 - July •:*:•

haha. dah tak lama la tuu. tak lama lagi nak melancong. huahua

Eciz said...

@hellioz

mimpi tu Tuhan cipta utk disampaikan petunjuk pada hambaNya. bukan setakat mainan tidur. ;)

syahirul said...

byk gile tafsiran.. perghhh.. tapi nak tanya, sapekah yg menfsirkan seperi ayat2 di atas? jgn terlalu percaya sgt takut terpesong :P

~ Ann ~ said...

mimpi basah???? ekekekekek