▷▷20100514

Masak depan laptop??

Haiii. silamat fetang sedara-sedari. harii nii kann aku nak cerita kisah dafurr akuu yang kategorii malas funyaa. bukan hapa la huweyyhh aku sedang seronokkk mengadap ini beloggg tiba-tiba-tiba itu incik abah mengaduu lapauu walaupunn kat dapor ituu sudah ada laukk haihhh sangat mengada-manja tawuu incik abah inii.


lalu dengann baik hati serta sopan santun lalu berbudi bahasa aku punn pergii lahh dapor amik segala bahan-bahan untuk memasakk dannn...



 taraaa..!! aku kupas bawang-bawang, siang daun cemperaiii di DEPAN LAPTOP! huahua sangatlah teruja mengadap belogg okeyy atok-nenek. haishh anak yang prihatin vetull kan? kan? dah siapp siang semua, hattoii terpaksa melabuh diri ke dapurr arghhh tinggallahh belog untuk sementaraa.!


mai aku ajar korang yang pandai plus pro dalam bidang memasak nii cara-cara memasak yang kategori ala-ala-ala malas hattoii. bahan-bahannya ialahhh bawang putih bawang besar cili ikan bilis belacan pucuk cemperai dan terung! hah baca dalam satu nafas hamek ko! huahua. 


meh aku tunjuk kepakaran aku dalam menumbuk bahan-bahan itu. bukan tumbuk pakai buku lima la kawann hattoii kasi tempeleng baru tawuuu huahua guna itu lesung pipi laaaa hhattoiii lesung batuu la. ;p


nampak tak betapa lumatnya aku tumbuk bahan-bahan itu?? hattoii nasib baik tak kena marah dek incik abah bukan apa nak goreng mende-mende niii tak payah lumat sangat tapi apakan daya mak aku kuat masin lalu masinlah mulut dia selalu panggil aku blender girll huahua sebab aku kalau tumbuk bahan sangatlah lumat huahua.


dah tu?? goreng la afa lagi kawan-kawan. ni haa step by step aku gorengg. hiahiahia.


masukkan bahan yang ditumbuk tadi lahh kann. goreng sampaii garingg jangan goreng pakai taringg hattoii apa yang kauu merapuu ni cik eca comeyy oiii! huahua. kemudian masuk la terungg itu bukan tulungg haaa. last, masukkan fulak pucuk cemperaii tuu dan goreng pulas-pulas sudip tuu masaklah diaa.


nak tengok hasilnyaa???




 taraaaa lagii! huahua. tak cantikk kann? kan? tapi sedap tawuu! sedap! huahua sapa lagii nak puji. nak harap korang, bukan korang dapat rasa punn jadi tengok jelahhh walau tak kecurr huahua.


last sekali kawan-kawan sila jangan abaikan yang inii selalu tukang masak puan emak meninggalkan untuk anaknya yang bongsu lalu comeyy ini untuk menjalankan tugass hattoii puan emakk inii.




 hah! basuh pinggan la afa lagii! takkan nak biarkan jeee dekk oiiii! sila abaikan tangan comell ituu dan haihhh membazir fulakk air ituu asik snap snap gambar gituu huahuahua.


dah dah. ini je entry untuk kali nii. lauk nii khas untuk incik abah jee. sebab beliau mengada-ngada tak mawuu makan lauk malam tadii hattoii. baii


8 komen kat sini !:

~ Ann ~ said...

hahahahaha... cehh.. tu bukan masak tu. tu gasak.. wakakakak

Eciz said...

@~ Ann ~

huahuahua. jeles la tuu. tak dapat mknn. ;pp

FeeQ said...

ganas... XD

nabilah_2908 said...

hoho...terer tul menumbuk..sampai lumat...

sy....if bab tumbuk menumbuk ni..selalu kena bisjng dgn my mom...cz tumbuk tk hancur mcm org tk makan katanya...hahaha..sudahnya...sy guna blender jer la..senang.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
LAMBAKKAN AWARDS

Eciz said...

@FeeQ

hahaha. kadang2 ganas takpe kan? kan?

Eciz said...

@nabilah_2908

hahaha. kita berlawanan. saya kalau guna blender, tak lumat. heheh tatawuu kenapa. ;p

yangbaik said...

wah,!... erk... nak ngaku saya comel, saya baik dan saya bijak... hehehehe...
pandai nye masak... dengan laptop lagi yek... nasib lagi tak kuar sudip ngan senduk dari laptop erhh...

Eciz said...

@yangbaik

haha ingat nak kuakan jugak. takut korang tekejut nanti. huahuahua