▷▷20100511

Jus Mate 5 memang boleh turunkan berat kita!

Haiii selamat malam yang gelap lagi kelam tapi penuh keriangan hati ini berbunga-bunga tiada daunan hattoii hapa kauu merefek nii eca oiii? haha. bukan pe cekkkkk aku skang sedang sangat gembira plus happy plus gembira tawuuuu.

okeyy korang tawuu kan kalau tatawuu sila buat-buat tawuu heheh, aku skang minum jus mate 5 kan. yelahhh nak kuruskan badan la afa lagiii kan. tujuan utama akuuu nak turunkan berat badan nii haaa da makinnn montell hattoii sangat berat mawuu bawak ini badan la kawan-kawan.


Hah. nengokk bodyy dia lukihh tuu aku nak jadi cam tuuu laa huahua berangan sangat kuat lahh hakuu niii hey hey hey berangan itu penting untuk merealisasikannya tawuuu. air dia aku akuiii sangatlahh tak sodappp jangan marah doktor rozmeyy saya jujurr tapi apakan daya nak turun berat badan funya fasallll gua minumm jugak bebb!!

Jus Mate 5 ni memang mengenyangkan tawuuu. bukan pe, aku pernah uji diri aku sendiri. dalam 1 hari tuu aku tak nak minumm jus mate 5 ni yelahh dah biasa tak makan tengaharii kann. sekali kan sedara-sedarii perut akuuu ni bolehh ngajii fulakk dia. mulalahh aku mencari-cari makanan untuk hentikan dia terus mengaji takut salahh tajwid nanti huahuahua. dah, terbukti aku kena minum jus mate 5 ni untuk mengenyangkan perut aku selama 6 jam! kempis perut comel akuu nii huahua.

Okeyy masa mula-mula aku diet, aku kerap timbang! haihhh betul lah orang cakap, kalau selalu sangat timbang, nanti kecewa! aku ni fulakk degillll. last-last, timbang jugakkk, sama jugak beratnya! arghhhh! aku terus stop timbang. lupakan alat timbang walaupun aku selalu jeling-jeling alat timbang tuuu buat tatawuu laa konon-konon tanak kawann lahh kann!

Tapi tadi kan atok-nenek, aku miang-miang lahh kann nak timbang-timbang! sekali kan!! arghhhhh! turun dah 2kg lagiiii! arghhhhh! sukanya!!! ALHAMDULILLAH!! seronok sangat okeyy kawan-kawannn! rasa nak pelukkk semua orang tawuuuu! diet aku menjadiii! tenkiuuu haihhh jus mate 5. heyyy disiplin pun fentingg jugakk tawuuu.

Jadi dengan rasminya aku nak beritawuuuu si doktor rozmey tuuu memang tak menipuuu! berat badan memang turun. dah habis 3 kotak, baru menampakkan badan kita susut! bolehh lahh kurus semula! paham tak?? SEMULA! dulu aku kurus, sejak bangun tidur lambat pada 2007 duluuu, berat aku & badan naik mendadak lalu menjadi seorang yang GEMOKKKK! skang tade dahh bangun tidur lambatt okeyy. sebelum subuh dah bangun terus mandi! air sejuk pagii-pagii butaa tuu boleh mengurangkan lemak di badan! yes! ;D


Aku nak jadi macam nii boleyy takk? yang belah kiri tawuuu bukan kanan! haihhh tenkiuuuu. doakan aku berjaya! yes! paling tidak punn, bila SANGKEKASIH balik kampung halaman, bila jumpa aku, nampakk lahh perubahan di matanya! sayang, daku hampir berjaya! yey! ;p

12 komen kat sini !:

suamihanyisterizuki said...

yer memang tak sodap rasernyer..hany memuler minom rasa laaa mmbe punyer...yerkkk mau montah...

and agree with u, kena disiplin...

Nisaeciz said...

@suamihanyisterizuki

1st time saya minum pn rasa nak muntah. skang tahan jela. heheh. displinnnn! ;p

Fia Abas said...

dh bape lama ye minum?banyak x berat trun lepas minum 3 kotak tuh?fia pon nak try nih..walaupon xsedap sgup ku telan sbb nak kurus blk mcm dlu2 huhuhu

akihiko said...

penah minum dulu gak
sbb x sdap n bdn da ok la gak stop da

btw nak bg sedap letak la ais byk2
sejuk2 x rasa sgt ke-x-sedapan dia tuh

akihiko

Nisaeciz said...

@Fia Abas

actually saya baru 1 kotak. itu pun belum habis lagi. da turun 7kg. alhamdulillah

Nisaeciz said...

@akihiko

sebenarnya dah cuba. tapi itu lagi buat saya loya. huhu better dengan air suam je. tekak lain2 kan. heheh

nana said...

waaaa nana jeles ni!!! nana prnh mkn 1 kotak tp naik 2kg!! huk3

nurain said...

salam~

wah..siyes tuwon?walawei~

mahu cuba..tapi sangat mahal okeh~

Nisaeciz said...

@nana

haha. nana salah makan tuu. termakan untuk naikkan berat kot. hehe

Nisaeciz said...

@nurain

nak buat macam mana. kena berkorban sikit kot. ;)

pawaka19 said...

nak cubala nanti..

Nisaeciz said...

@pawaka19

cuba la. takkan kecewa! janji serius dan disiplin! ;))