▷▷20120418

Bila hati da mula tak sedap..

Assalamualaikum. hai korang. lame gile aku tak update. ni saje ade mood sikit, cepat aku capai laptop, kasi hapdet. bukan apa, skang kurang sikit la nak berstory dekat blog atau kat mana2. 

sebab aku ada tempat mengadu yg lagi tenang, insyaAllah. eceh. aku slalu bercerita kat abah aku. sbb sekarang ni, da rapat lebih dengan abah aku. bukan tak pernah rapat. cuma lebih rapat. sebelum ni suka cite kat mak aku aje. skang kat bapak aku pun, seronok nak cite. tak lupa, yg utama, Allah SWT. ^^,

ni nak cite skit pasal hati. dulu2, kemain sayang kan? cm bahagia sangat je rasa. yela, tak pernah2 pun kapel cmni punya lama. tapi bila lama sangat, bosan tu takla. cuma, rasa mcm dah tak serasi. mungkin perasaan aku aje. tapi, itulah yg aku rase. makin da 3 tahun, makin rasa jauh. makin rasa tak kenal.

taktau apa punca, tapi hati kata, dia dah tak setia. hahah! jaat kan? dua tiga tahun lepas taknak rasa lak cmtu? skang ni, aku makin perasan, dia kalo bagi alasan, muka selambe, cakap pun spontan aje. oke, alasan yg dia bg, atau lebih senang ckp, TIPU tu dia buat kat orang lain la kan. aku ade kat sebelah dia.

aku dengar dia bg alasan atau tipu orang tu, muka dia selambe aje. spontan gile ayat. smpai aku pun percaya apa yg dia ckp. bila da ckp2 dengan sekian2 org tu, aku tanya "betul ke?". baru dia cite hal yg sebenarnya kat aku.

bila aku pk balik, kalo dengan orang lain dia bole buat mcm tu, apatah lagi dengan aku kan? yelah, ayat pun spontan, muka pun selambe je, mmg kite boleh percaya punya ckp dia. sejak dari tu, aku rasakan, dia ni sebenarnya ada orang lain ke ek? sapa tau? dia bijak mengatur strategi. dia mmg bijak dalam sume2 tu. hahaha.

takpela, sbb tu skang aku malas nak pk sangat pasal dia. aku rase, biar masa menentukan segalanya. andai ada jodoh, ade la. takde, redha ajela. Allah lebih tahu yg terbaik untuk hamba-Nya. amin


1 komen kat sini !:

Chikova_Airashii said...

saba la ciz.. ni smue dugaan mase becinte..
sebab korg dh lame kan..
kawen cpt la sng..eheee