▷▷20120425

"Awk, nak jadi kawan karib awk boleh?"

Teringat zaman kecit2 dulu. zaman skola rendah. beli buku cantik2, pas kat kawan2. soh buat biodata. siap ucapan bagai. yang beshnye, dalam biodata tu, mesti ada...

Kawan biasa : Ramai.
Kawan karib : Nurul, Tipah, Simah.
Kawan sejati : Lijah.

Hahahahaha!! aku kalo tengok part ni. aku tak bole blah weh. ase nak gelak sungguh2. bukan pasai apa, mcm klaka lak. kawan bla bla bla nak tentukan lak siapa kan? Siap ada kawan sejati tu. skang kawan sejati kemana, kawan biasa tu jugak hat jadi yg sejati. Kahkah!

Dulu ingat lagi, masa nak p skola. aku ada saing sorang membe. naik beskal baru. abah belikan. sebab tengok membe sume ada beskal, aku nak jugak. dengan alasan, "senang nak p skola. abah takyah anta!" baik betui anak abah ni! hahah.

So, membe aku ni slalu la nak saing p skola agama. skola pagi (skola kebangsaan) tu, abah aku da upah bas skola jemput pagi2. petang je naik beskal. bila da sama2 p skola naik beskal sama2, slalu lah berborak kan. jadi, rasa mesra.

Tiba2 kuaq dari mulut..

Aku: Awk, kita nak jadi kawan karib awak boleh?
Dia: Boleh! nanti kat biodata, kite tulis nama awak eh?

Wakakakak! nak jadik kawan karib siap lamar dulu! apa pun tak boleh! tapi kat skola, tak rapat mana pun. hat nak p skola je baik. da smpai skola, aku lupa dia, dia lupa aku. masing2 dengan hal masing2. bila ingat balik, cm klaka bodo aje. tp tulah zaman skola aku. oke tu aje buat masa ni sambil tersengih mengenang zaman kecit2 comei dulu. kbai.

2 komen kat sini !:

Chikova_Airashii said...

hahahaha..aku pun ade weyh
siap ade kenangan manis..kenangan pahit..
warna kegemaran bagai..
dulu kalau pkwe nk ngorat awek pun xmintak num tipon, mesti ckp, "nk mintak biodata bleh??"
hahahaha dulu lg secure sbb mintak profile diri dulu sebelum becinte.wakakaka

Kie-yu said...

nisa aku nk jdk kwn karib ngko boleh?
ngko musti dah lupe aku kan
mencik :(