▷▷20100626

Nak kurus sebelum Raya!!

Haiiii. harini aku terasa teruja fulak. nak tawu ke kenapa? sebab kan, sebabbbbbbbbb, aku pakai baju lama. yang dulu sempitttttt sangat. memang ketat gila bai.


tapi tadi aku pakai, arghhhhhh da longgar! KAHKAH! baju tu, sekali tu je aku pakai. bila rasa ketat, aku terus taknak pakai. sebab aku tak suka pakai baju ketat. nanti nampak segala-gala yang comel memel ni kan.






tapi tadi serius, aku pakai da longgar. memang buatkan aku teruja bai! memanglah aku minum JUS MATE 5. tapi aku ni tak serius. agaknya kalau aku serius, aku da kurus habis tau!


aku rindu bentuk badan aku yang lamaaaa!! dulu, berat 51 pun da nampak berisi, ini kan lagi, tetttttt! KAHKAH! lu pikir la sendiri! 


alolololo. bambamnya pipi diaaa! curi kat GOOGLE je. ngeh ngeh


tapi kan, korang jangan tengok pipi aku je. pipi aku tak menunjukkan badan aku yang sebenar. sebab pipi aku memang tembam macam kuih pau semulajadi dari baby lagi.


masa zaman kurus dulu pun, pipi aku menten tembam. sampai ada kata aku tak normal. KAHKAH! pipi tembam gila, tapi badan kurus!!


yang turun naik, cuma badan aku. tangan [dari siku hingga ke jari], kaki [dari betis hingga ke jari] dan pipi menten tak berubah! huhu! pelik tak?? takla pelik sangat kot. tapi ramai tegur bila aku da GUMUK ni, mende2 yang aku cakap tadi TAK GUMUK pulok. kecik je.






yang membuatkan aku bertambah-tambah semangat nak kurus ni, bila SANGKEKASIH menjanjikan nak bagi sesuatu yang memang aku sukaaaaa! target pertama berat badan, aku dah berjaya capai! so, BMI aku dah NORMAL! tak TERLEBIH BERAT lagi!!


skang, nak kejar target kedua. target kedua ni, disiplin seminggu, da dapat capai kot. KAHKAH! cuma nak turunkan 2kg dari berat sekarang je!


target ketiga? tu laaahhh. yang dijanjikan SANGKEKASIH tu! kalau dapat capai target ketiga, maka dapat hadiah tuuu! yay!!


dan target terakhir, capai turun 4kg dari berat target ketiga, dan mentenkan!! penat dah pakai baju ketat!! nak yang longgar-longgar pulokkk!! DOAKAN AKU BERJAYA CAPAI TARGET KETIGA SEBELUM RAYA!!


bia aku berterus terang ye.


berat menakutkan a.k.a asal : 70.4kg! - arghhhhhh!
target pertama: 62kg! [ BMI normal ] - DONE! ✔
target kedua: 60kg! - ONTHEWAY
target ketiga: 55kg! - SABARRRR!
target terakhir: 51kg! - JAUH LAGI!


cukupla sekadar 50 tu. kalau bawah lagi, takut muka cengkung! erkk berangan! tapi angan-angan ni aku sedang usahakannnn!!

5 komen kat sini !:

ஐ Nurul-chan ஐ said...

saya pon nak kurusss gak :)

syAzAnA said...

me tooo. camner ko kurus?

ardinihumaira said...

nak kurus gak.. huhu dni makan banyak skang.. tapu bajet nak kurus. nak pkena diet mate gak la ceni :D

ZiErWa zAiNaL said...

waa...slmt berusaha ye


kalau sudi komen la entry saya..
lebih baik tunjukkan diri dr sorokla

Anonymous said...

Wow this is a great resource.. I’m enjoying it.. good article