▷▷20100629

Mimpi aku itu...

Selamat tengaharii! erk. kali ni aku nak cite menarik ni. mimpi malam tadi ni. nak tawu aku mimpi apa? erk teka cuba teka. jeng jeng jeng!


oke mula-mula, aku mimpi aku ada dalam rumah arwah atok aku. pastu tengah sedap gosip sorang-sorang, erk sorang? ah lantak, aku tak nampak orang lain dalam mimpi tu, aku ternampak ular bapak gila besar keluar dari dalam bilik arwah atok aku.


erk. besau nyaaaaaaaaaaa!

dia keluar menyusurrrr terus keluar rumah. tak pedulikan langsung ada orang comel kat tepi dia. padahal aku da kecut tahap tak bole kecut masa tu. 


pastu tiba-tiba aku mengadu kat mak aku. hah! masa bila diorang muncul dalam mimpi aku pun aku tak tawu. mak aku cakap, hah! itu sebenanya arwah atok datang menyerupai ular sawa. erk!


pastu aku tiba-tiba ternampak arwah atok aku yang betul-betul punya ada dalam bilik dia. aku cuit-cuit mak aku, tunjuk ke arah arwah atok aku. mak aku terus panggil arwah atok aku. arwah datang terus berborak dengan kitorang. peh!


oke, aku tersedar dari mimpi! termenung kejap! kenapa mimpikan arwah ni? aku terus sedekahkan AL-FATIHAH pada arwah. sambung tido balik.


ni la arwah. kurus kan? tp dalam mimpi, memang gemuk gila!


nak tawu??? mimpi pun bersambung bai! kali ni, ada kat tingkat atas rumah arwah. tiba-tiba rumah tu penuh orang kampung. arwah muncul tiba-tiba, yang beshnya, atok sedara aku bole buat sujud syukur mengadap arwah sebab bersyukur dapat berjumpa arwah walau kejap je.


pastu suasana jadi hiba. sume nangis. nangis sebab happy arwah balik kejap jumpa sanak sedara. aku?? menangis gila-gila bai. rindu kat arwah la katakan! sambil nangis, sambil hidangkan air pada tamu-tamu. erk, terserlah keanakdaraan aku di situ!


pastu? aku cakap kat orang2 kampung tu, "atok kite gemuk kan? nampak gemuk betul" diorang sume mengiyakan. "agaknya kat 'sana' arwah senang hati, banyak makan". erk ternyata mimpi aku sudah merepek!


credit to: google


bila aku tersedar, aku termenung lama-lama. kenapa aku mimpikan arwah ni? arwah bole bercakap macam biasa dengan kitorang. padahal kitorang tawu arwah da meninggal. badan arwah pulak gemuk! tak macam arwah yang sebenar. dia kurusssssssssss sangat!


terus aku sedekahkan AL-FATIHAH pada arwah berkali-kali. moga-moga rohnya aman di sana. hmmm, masih tertanya, apa maksud mimpi ni??..

4 komen kat sini !:

Kie-yu said...

1- sila ngaku saya comel
2- sila ngaku saya baik
3- sila ngaku saya bijak

takmoh ngaku!
hahaha

ko ade mimpi aku tak eciz?

nabilah_2908 said...

oeg cakap..kalau kita mimpi arwah..awarh tu sbnrnya minta tolong pada kita...minta kita sedekahkan al-fatihah..yassin. .pada dia...dia tersiksa di sana...wallah'hualam.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
CICAK I HEA*T YOU

ardinihumaira said...

biasanya mimpikan orang yang dah meninggal maknanya kita kena bersedekah pada dia.. dni pernah mimpikan jiran dni yang dni tak penah kenal pun datang dalam mimpi.. tahu2 dia dah meninggal.. dalam mimpi dni, dia jalan2 dekat depan rumah.. huhu.. sedekahkan ayat suci Al-Quran buat dia...

balqis said...

camne ko boleh ingat mimpi eh? :P