▷▷20100816

Puasa ku diet mu?

Salam semua! oke. kali ni aku nak cite perihal aku di dalam bulan Ramadhan. hurmm. masa zaman sekolah dulu, aku ni ada gastrik. bila tiba puasa je, aku akan gastrik. kompius betui. agaknya kenapa la hai.


makin besar ni, makin kenal diri sendiri. oke sekarang aku baru tawu. jenis aku, waktu bersahur, aku tak boleh makan. memang tak boleh. sebab? bila aku makan waktu sahur, time puasa, perut aku akan jadi lapar yang melampau. smpai sakit dibuatnya. ala2 gastrik.


ouch. ini kategori pelahap. aku tak termasuk ye. :P


pastu, bila berbuka, nafsu makan aku jadi membuak-buak. sume mende aku nak sumbat. huh! dasat gak bila teringat masa dulu-dulu punya style puasa aku. patut laaaaa DEBAB! hahahaha.


skang ni, sume tu takde da. bila sahur, aku minum air masak, ngan sebijik kurma. tapi biasanya, minum air masak je. masa puasa, aku cool je. tak haus sangat, tak lapar sangat. bila buka pun, cool je. makan sume sikit gila. kadang rasa mcm tak caye je, aku bole makan sebanyak tu.


aduh. aku bersyukur dikurniakan badan yg sihat. cuma, nak kurangkan sikitt je lemak bukan mcm ni. kesian dia. ;(((


maksudnya, bayangkan pinggan tu, separuh je, nasi plus lauk plus kuih, cuma memenuhi separuh dari pinggan tu. hik hik. sikit kan? sikit laaaaa! air cuma secawan. tak lebih. tapi, sume tu, da buat perut aku rasa penuhhhhh sangat! hik hik. apekah petandanya?


yay! aku da bejaya. mendisiplinkan diri ini untuk tak makan banyak lagi. jadi, bulan puasa ni, boleh membantu aku, untuk teruskan proses diet. makanya, raya nanti, BOLEH KURUS HABIS tak?? insyaAllahhh!!!! wish me luck je la. hik hik.


-sekian-


8 komen kat sini !:

areleaf said...

lu tipu kan kan?

syAzAnA said...

erkk. boleh keh? pikir jap.

NuR 'aQiLaH said...

lemak byk jugak x kurang2 pom T____T

Anastasia Ann said...

boleeeeeeeeeeeeh! chayok chayok!

Ieda Al-Habsyi said...

eciz, jom sesame kurus ngan akak! kita akan pasti kurusssss! wah! bersungguh je aku ;p

ardinihumaira said...

dni lak makin debab :D

ketok said...

ayg msti disiplin...!!!!!!!!!!
jgn malas2 nak diet...klau xnak ape yg abi jnji to xyah diet..tp klau nak,wat btul2 k...

Laki eciz said...

cube2.try.test.testing.....hahahaha..nme dh tuka...yes!!!!!!!!!