▷▷20100719

INCEPTION meragut jiwa kacau aku !





kitorang tengok cite INCEPTION pukul 6 petang. mak abah aku duk tunggu dalam keta je. diorang sanggup tunggu dari masuk wayang tu. huhu. nak buat macam mana kan. aku nak hantar PAH sendiri, dia tak caya. dia nak hantar jugak. ngehehe.


oke yang tak beshnya, aku duk seat baris ke 4 dari depan screen!! tak penah-penah tengok screen secara mendongak weyh. subtitle tu sebaris kepala kitorang. cis cis. akak aku da mual da. aku ni, mungkin sebab terlalu fokus pada cite tu, makanya, tade la aku pening lalat mahupun pening ulat sutera. erk.


cite INCEPTION ni mula-mula dia agak boring. yela, tak paham kan. cite pasal apa sebenarnya ni. rupanya cite pasal mimpi. dia bole control mimpi dia dan bole masuk dalam mimpi orang. kira diorang ni buat sesuatu projek atau nak curi suatu maklumat dengan cara masuk dalam mimpi orang tu la. 


ni dalam mimpi pertama diorang


bagi aku, cite tu bermula masa cite tu da pertengahan. kira diorang nak buat mimpi dalam mimpi dalam mimpi. sampai 3 peringkat tu. guna sedatif. aku syak, sedatif tu macam ubat tido kot. so, macam-macam aksi la ada. memang menarik perhatian aku. bunuh-bunuh. tembak-tembak. tumbuk-tumbuk, cium? tadokkk! KAHKAH!


ni dalam mimpi kedua. diorang terapung2 ni sebab dalam mimpi pertama diorang dalam van. van tu dikejar penjahat. jadi bawak van terhoyong-hayang. dalam mimpi kedua diorang rasa mcm terbang2 la. KEHKEH!


senang cite, ending cite ni, bole dikatakan yang jahat pun bole jadi insap disebabkan mimpi dia. yang SAITO tu la, konon dia ni macam jahat, tapi dalam mimpi yang pertama dia kena tembak, dalam mimpi ketiga dia mati. so, diorang ni kalo mati dalam mimpi, hanyut gitu. kena bina hidup sendiri dalam mimpi tu sorang-sorang. sampailahhh dia tua. hidup sorang2.


ni dalam mimpi ketiga. kena berperang bagai. KIHKIH!


bila terjaga pada alam nyata, sumenya termenung. mana taknya, dalam mimpi, diorang alami macam 10 tahun. tapi diorang tido untuk beberapa jam je. aku tertarik la dengan cite ni. walaupun, sepanjang cite ni, ada la dalam 3 pusingan, aku bersin tanpa henti. diulangi, TANPA HENTI!!


sebenarnya, bukan orang dalam cite tu je termenung, aku pun termenung jugak! KAHKAH! memang jenis aku terbawak-bawak sesuatu cite besh tu keluar. ke dunia aku. mula da aku fikir masa tu, aku mimpi ke? punyalahhh teruk anak CIK MAD DAUD ni! 


pelakon utama dalam utama ialah JACK DAWSON! sapekah? yang memegang watak JACK DAWSON dalam filem titanic tu. yang jadi pelukis tu. yang watak utama tu la. I JUMP U JUMP tu! dari mula2 dia terdampar kat pantai dalam cite INCEPTION ni pun, bila dia bukak mata je, hah! JACK! itu dalam hati aku! KAHKAH! tapi muka dia lain sikit la. nampak matang gitu. tapi dia la yang pandai masuk dalam mimpi orang.


OKE SETEL


oke, itu saje yang berlaku sepanjang hari semalam dan semalam lagi. sebab tu aku tadok online. masa diisi dengan penuh saat berharga!! serius, ia saat yang sangat menyeronokkan!!

7 komen kat sini !:

safiyyahosman said...

beb!!!love u..ahahhaah..:)

ardinihumaira said...

nak tahu sesuatu tak?











dni suka giler kat leonardo de caprio! dia sangat encummm... jatuh hati masa dalam citer titanic gak.. awwww encum...

Kie-yu said...

ahaks
aku pernah doe jadi mcm ko
dok kt seat betul2 dpn screen
sampai lobang idong pelakon pun nmpk clear gile
hazab!

pawaka19 said...

bunyi cerita ni macam cite raksaksa lak..tp..rupanya mel silap..lain lak

New Entry Pawaka19 Dot Com

"Teknologi Night Vision Pada Kereta Masa Kini"

nabilah_2908 said...

ada juga blogger yg cakap..cerita ni tk best..3 jam kn..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
HADIA DI HARI PERKAHWINAN MU

E.d.Y said...

wow..mak ayah tunggu kat kete..snggup tu

AiZ said...

takut tertidur pula kalau tengok filem nih.. gagaga ^__^