▷▷20100727

Biasalah, kalau SYAITAN da jadi saudara rapat !

Kadang aku pelik. bila fikir-fikirkan, apa dosa aku? apa salah aku? sampai aku diperlakukan macam ni? kalau tak suka, kenapa perlu wujudkan aku? kenapa? salah ke aku tolong? berbakti? salah? kenapa mesti nak jatuhkan aku?


Tapi kan, sabar. sabar itu kunci utama betui tak? kerana Tuhan berpihak pada yang sabar. kemenangan akan berpihak pada yang sabar. pendengki-pendengki ni dapat apa? kepuasan? sampai bila? hasut sana sini. kerja siapa tu kalau bukan kerja SYAITAN???


oke. orang yang macam ni, bole dikategorikan sebagai seorang yang da hitam hatinya. gelap. takde sinar cahaya iman. sebab tu penuh dengan hasutan, penuh dengan dengki. SYAITAN da memenuhi setiap genap ruang hati dia. oke, clap clap! << setan cakap la.


apa yang bole kita ucap pada orang macam ni selain, TAHNIAH! sebab apa? sebab dia berjaya mengajak SYAITAN supaya menjadi SAUDARA dia! bukan sahabat lagi da! oke clap clap lagi! tahniah babe! memang bravo mu ni! jadi, teruskan usahamu.


selagi wujudnya SYAITAN, selagi itu kamu akan teruskan kan? tapi, ada tapi tau, SYAITAN tak mati sampai tibanya kiamat, kamu?? anytime sayang. anytime!! hmm, sempat tak agak-agak nak taubat? erk, lupa la, SYAITAN kan ada. dia bole tolong kan? dia kan pemberi janji semanis-manisnya dan kamu la SAUDARA dia yang dia sayang!


so, bravo bravo! clap clap clap to this people. niat dia murni. nak tolong orang. tapi dengan cara menjatuhkan orang lain. huihhh memang murni tau. so, teruskanlah ye sayang!


-sekian-

6 komen kat sini !:

Kie-yu said...

marah nau ko ni eciz
ape kes?
meh kepoh

ardinihumaira said...

harap2 kita tidak tergolong dalam golongan itu. amin... huhu...

nabilah_2908 said...

betul tu...sabar merupakan kunci utama...

dan tahniah pada dia yg sudah bersaudarakn syaitan...semoga dia sempat bertaubat...huhu

jom ke APA KATA HATI pulak,
MASA ITU EMAS

@ien_R@z said...

sabar ya...

manusia nie ada macam2 jenis.. hehe

NuR 'aQiLaH said...

erk*

ciz nak tnya, cmne nak lebarkan kotak entry? ajar jap T__T

Laki eciz said...

saba syg...saba..:D