▷▷20100706

Aku benci zaman jahiliahku!

Selamat malam rabu hari selasa. ish ish ish. hari ni ku rasakan kelainan. sangat tenang la harini. korang rasa tak? hmm. masa doa lepas solat maghrib tadi, aku nangis. atas sebab segalanya.


lepas nangis tu, aku termenung. teringat zaman jahiliah dulu-dulu. ya. aku akui, dulu aku jahat. jahat sangat!! boleh dikatakan perempuan tak guna. aku rasakan aku tak berguna untuk sesiapa dah!


sampai satu saat tu, mak abah aku jemput aku balik. bawa aku ke pangkal jalan. simpan aku. kurung aku dalam rumah. masa tu, jiwa aku memberontak. memang taknak duk rumah lagi. nak keluar.


tapi aku memang kalah dengan abah. dia pandai syko aku. hari-hari dia cakap baik-baik dengan aku. sampaikan aku sedar sendiri. lama kelamaan, baru diorang berani nak lepaskan aku keluar sendirian.


dan sesungguhnya, aku dapat rasakan, aku boleh berubah. aku boleh cerahkan masa depan aku semula. masa mula-mula, memang aku rasakan nak bunuh diri! sebab aku rasa aku ni da tak berguna.


tapi, lama-lama aku sedar. tiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya. aku redha dengan apa yang jadi dulu. aku bersyukur sangat-sangat mak abah jemput aku balik. walau keadaan masa tu sungguh memalukan.


kalo diorang tak amik kisah tentang aku, aku tawu aku mesti da rosak habis-habisan sekarang. syukur sangat-sangat! cukupla dengan apa yang da jadi dulu. aku tatawu kenapa. sejak habis skola, aku jadi makin jahat.


faktor kawan? kawan aku baik-baik. entahlah. aku pun tatawu. hanya Dia yang tahu kenapa perjalanan hidup aku jadi macam ni sekali. da 2 tahun aku tinggalkan semuanya. aku da hampir lupakan segalanya. cuma tadi, teringat kembali.


SANGKEKASIH ada bagi sokongan. bagi aku kekuatan. aku sedar aku masih ada keluarga yang cukup sayangkan aku. kawan-kawan yang masih ingatkan aku. hmmm. apa lagi yang aku nak kan? cukup lah semua ni.


p/s: pergilah kau silam yang hitam, marilah kau masa depan yang cerah!

9 komen kat sini !:

Snoop said...

alhamdulillah eciz...
yang penting kita sedar dan berubah...
bersyukurlah kepadaNya dan sentiasalah mengingati kekuasaanNya...
Amin...

~Ann~ said...

aku rindu zaman jahiliah aku.. aish

A-Y-I-E said...

ok.. jikalau u kata kawan u baik-baik.. maybe u kurang kasih sayang daripada orang yang tersayang..

Saya hanya meneka sahaja...

KID LEARNS TO FLY™ said...

bagus2..dari jahat banyak jadi jahat sikit2..bawak2 la ilangkan sumer jht tu haha

sangkekasih tu peweet

Eciz said...

@Snoop

tu la. Tuhan masih sayangkan aku. ;) thnx. ;))

Eciz said...

@~Ann~

cis. KAHKAH

Eciz said...

@A-Y-I-E


mungkin la. mgkn jugak terlalu terkongkong sblm ni. ;)

Eciz said...

@KID LEARNS TO FLY™

cis. jaat sikit ye. KAHKAH


erk, sangkekasih tu piwittttt lu nak jugak?

Laki eciz said...

setiap mnusia dberi pluang tuk berubah...tp sume to tpulang pd dri kte sndri samada nak atau tidak..yg lepas to jd kn iktbar agar xkn blaku lg perkara yg mcm to..setiap org pnah wat kesilapan,xde mnusia yg smprna..sarangheo...!!!!