▷▷20100618

Panjat pokok tak pakai seluar dalam

Tenkiuu sangat-sangat sudi jengah belog ni. Pasal apa pulak kali ni ye? Panjat pokok tak pakai seluar dalam.? Hmmm. tak paham? JOM BACA ENTRY NI

Seorang budak kecil sedang memanjat pokok mangga di tepi rumahnya. Tiba-tiba di bawahnya melintas penghulu kampung tersebut sambil memandang ke atas. 


" MasyaAllah" tok penghulu tersebut tiba-tiba bersuara dan menyuruh budak kecil itu turun. Setelah budak kecil itu turun, tok penghulu memarahi beliau.


"Hey budak! lain kali kalau nak memanjat pokok, pakai seluar dalam dulu. Tak senonoh betul." kata Tok Penghulu tersebut sambil menghulurkan wang RM5.00 dan menyuruh budak itu membeli seluar dalam. Setelah pulang ke rumah, budak tersebut menceritakan segala-galanya kepada kakaknya.


Esok pagi-pagi lagi, kakak budak tersebut pula memanjat pokok tersebut tanpa memakai seluar dalam. Dalam hatinya berkata " Kalau adik aku boleh dapat RM5.00, aku yang dah besar ni, koman-koman boleh dapat RM20.00."


Seperti semalam, tok penghulu sekali lagi melintas kawasan tersebut sambil memandang ke atas. " MasyaAllah! " sekali lagi tok penghulu terkejut dan memanggil kakak budak tersebut turun.


Dengan hati yang gembira kerana perangkapnya untuk mendapatkan RM20.00 akhirnya hampir menjadi kenyataan.


" Kamu dan adik kamu sama saja, dah tahu nak panjat pokok, pakailah seluar dalam..tak senonoh betul! "


Selepas selesai membebel tok penghulu menyeluk poketnya dan mengambil wang lalu berkata: " Nah 20 sen, pergi beli pisau cukur ".


KAHKAHKAH! wakluuuuuuu!


7 komen kat sini !:

Azman Roslan said...

lawak sungguh.. banyak bulu tu, hahahah..

Cik Firus said...

tok penghulu tu mmg suke pandang atas erk???

hakimfaridzul said...

ok!

ini kelakar!

bahahahahaha

syAzAnA said...

haha. klakar sehh. weeee~

KID LEARNS TO FLY™ said...

pergh..best siot jadi tok penghulu..leh nampak macam2 haha

~Ann~ said...

hahaaaaa.. 20sen ke pisau cukur? alahaii.. mana kedai tu, nak g beli buat stok la..

wakakakakakakak. This time its africa

pawaka19 said...

20 sen mane cukup ..sekurang2nye singgit la hehe