▷▷20100427

Andainya aku pergi dulu..

Good Morningggg Malaysia ! 1 Malaysia , kekasih didahulukan , keluarga diutamakan ! huahua. awatnya aku cakap gitu ? haihh. sekati laa. kuangkuangkuang. dah aku sayang depa, mesti masuk dalam senarai. huweee. hokey laa. di pagi yang ceria plus sejuk mejuk ni, aku nak ukir sedikit kisah-kisah sedih yang menyentuh hati konkrit aku ni haaa. fasal hapa? hemm. fasal kauu lahhh. huahua. bukan bukan! fasal arwah-arwah artis kita yang baru saja meninggalkan kita semua.

pertama, ofkosss ALLAHYARHAM DIN BERAMBOI. kalian tau? baru tahun ni, aku berjinak pinak dengan Raja Lawak! dan serius, aku tak suka lawak diorang cam HAMPEH! tapi aku suka segala komen memen arwah ni. selamba, lawak dia sangat merapu. aku selalu tergelakkk la weyhh. lepas tu, Riuh Pagi di Era. okey, aku mengaku, aku bukanlah pendengar setia radio tersehebut. tapi, bila aku pegi keje, boss aku buka radio ituuu. makanya, dengar drama sebabak bersama arwah. sumpahh lawak dohh. aku memang gelak sorang-sorang kasi orang heran sama aku. huahua. bila dapat tahu, arwah dah tinggalkan kita, maka dengan ikhlasnya, aku sedihhhh! sumpah sedih doohh. terasa sangat pemergian arwah. da rasa macam hilang seorang teman main jongkang-jongkit masa kecik-kecik dulu. apatah lagi orang yang sememangnya rapat dengan arwah & anak bini arwah kan? KOMPOM sedih tak terkata dek lidahh. hadoii.

kehduaa, mestilahh ALLAHYARHAM ACHIK SPIN. mula-mula, tekezut je dengan berita arwah meninggal. okey, tak pk sangat. tiba-tiba hari ahad lepas, aku baca artikel kat Utusan Melayu bahagian Pancaindera muka surat tengah-tengah. ohhhh. aku baca luahan hati isteri arwahhh. nak tau? aku menangissss!! meleleh-leleleleh air mata aku ni. jiwa kental hati batu kepala konkrit ni pun boleh tersentuhh kak oiii. kesiannya kat dia. jiwa dah macam dirobek-robek bila dia mula rindukan arwah suami dia. ahhh. meremang bulu-bulu aku. nak sedih balik ni. sobb sobb. mana nak cari suami sebaik arwah suami dia kan? lagi-lagi kasih sayang yang dicurahkan, memang sepenuh jiwa arwah. hadoiii. aku bukan pe, aku terbayang, macam mana keadaan aku kalau-kalau-kalau orang yang PALING aku sayang, tinggalkan aku buat selamanya. gila? 98% mungkin tak! kehilangan semangat diri? 98% mungkin ya! apa-apa pun, takziah buat keluarga arwah, tabahkan hati okey? walau aku tawuu, hati dia masih lagi tersangat sedihhh. :(

ohhh mak abah & faiz! jaga dirimu sebaiknya sayang. andainya kalian pergi dulu, bawalah sekali cinta hati ini. tiada siapa dapat mengganti dirimu yang begitu membuatkan aku rasa sempurna. tapi, andainya aku yang pergi dulu, akan ku tinggalkan cinta hati ini bersama kalian. sesungguhnya, kasih & sayang ini hanya milik kalian. dan ramai lagi yang boleh menggantikan diri ini dalam hidup kalian. sobb sobb ..

11 komen kat sini !:

AiZ said...

hmm.. moga arwah dicucuri rahmat.. :)
macam tak percaya pula...

komen entry i juga ye.. klik laju-laju link nih >>BLOGGER-BLOGGER YANG SUSAH DAPAT DAN BAGI KOMEN!! YEEHA!! MARI SAYA TUNJUKKAN CARANYA..



Nisaeciz said...

tahu tape. al-fatihah..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

entry macam sedih je ni...kalau akak la kan.. bio la akak mati dulu dari org2 yang akak sayang...osk..isk..iskk

chenta aziearem said...

a'ah la.. tenyommm..

:)

azie da follow da.. naty follow me back keyh..??

:)

chenta aziearem said...

suro komen comel2 ae..

:)

comel tk..?

=P

Nisaeciz said...

alololo kakk! tahu tape. ta sanggup nak meratapi pemergian org tersayang kn kak kan?

Nisaeciz said...

azieee.. nanak tenyommm! nak nangishhh jugakk. pat2 pujukkk. heheh

Nisaeciz said...

azie..! comelll laaaa! tu cicak kat dinding tu haaa. haha

pawaka19 said...

hai aku pengkomen baru..rasa tersentuh juga pemergian din dan achik..baru2 ni baru karok lagu achik..sedap rupanye lagu dia tu.tu la kita kene bersedia dengan kematian..kalo boleh kita mati dalam iman..dan disenangi org...all the best!

niseca said...

Pawaka19

hai aku pengkomen baru..rasa tersentuh juga pemergian din dan achik..baru2 ni baru karok lagu achik..sedap rupanye lagu dia tu.tu la kita kene bersedia dengan kematian..kalo boleh kita mati dalam iman..dan disenangi org...all the best!

--> betul tu. dulu masa dia bujang, agak minat la dgn lagu2 arwah. cm besh. heheh. tu la, ajal maut Tuhan yg tentukan. so, kena la bersedia dari awal kn

niseca said...

chenta aziearem

suro komen comel2 ae..

:)

comel tk..?

=P


--> hahah. comellll sgt! comel cicak kt dinding tu. miahahaha