▷▷20110921

Dapat kerja (Part 2)

Assalamualaikum. haaaaaaaa. amacam korang harini. aku oke sokmo. tak oke pun, oke kan aje. dari jadi gila ye dak? oke, kali ni aku nak sambung part 2 dari cite pasai dapat keje yang lepas. nak sedap cite, lai lai lai baca kat sini


pastu aku terpikir, aku ada gak la kenalan kat area selangor. so, aku berani2 kan diri search keje dari selangor. memang gila kaw2 punya banyak la kan. so, aku tengok jugak area mana aku nak apply tu. aku kena tanya membe2 aku, dorang tau ke mana lokasi yang aku pilih tu.

pastu, search punya cari, dari segi kemudahan keje nye, ada tolak kwsp ke tak, nakkan pengalaman ke tidak, last skali aku usha dia punya gaji. last2 aku ada terpikat dengan satu tawaran ni. kat sungai way sebagai kerani tadbir.

aku call, dia terus suruh datang interview. kalau korang nak tau, aku search keje tu kat mudah.my pada 5/9/2011 iaitu hari isnin. aku buat temujanji hari selasa. so hari isnin tu, terus bertolak ke selangor. sampai2 je, spupu ada kat sana, dia la yang tunjuk jalan dan kat mana tempat keje aku tu.

6/9/2011 (selasa) aku datang temuduga. temuduga selama 3 jam. perghhh taknak kebas lak kan bontot aku. ada iq test bagai. dengan berborak lagi. tah pape la kan. pastu, da siap temuduga, aku terus balik ke johor. dalam perjalanan balik ke johor, ada orang call suruh datang temuduga kat melaka pulak.

mula-mula mak aku tak bagi pergi sebab dia macam yakin, yang kat sungai way ni, aku akan dapat. tapi aku lak tak yakin. aku nak jugak pergi. last2 hari esoknya, 7/9/2011 (rabu) aku pergi jugak ke melaka untuk interview. pun sama gila lama. 3 jam weh. nak pecah montot aku kan. yang kat situ lak, aku terus dapat kerjanya. tapi tak ada basic.


1 komen kat sini !:

faiz said...

xnk komen