▷▷20100503

Ibu, janganlah bercerai. :(

Salam malam yang dinginn lagi masyukkkk hattoii kalau dapat difelukk olehh yang tersayangg mawu nya taknak keluar bilik. huahua. iaitu suami la sapa lagii kan? kan? tapi belum ada lagiii. lambat lagii. harapan aku dapat seorang suami yang sangat baikk untuk membimbing bakal isterinya yang sopan lagi baik hatii inii. hatoiii taknak merapu banyak-banyak. jap jap. *segmen belog aku mesti ada keMERAPUan sebab tuan punya belog inii memang kuat merapu pada sapa-sapa yang takk sukaa mintak maap yee

Bercakap fasal suami dan isteri, terseru oleh diri inii untuk mengePOST entry berkenaan sepasang suami isteri yang tersangat aku kenalii di kala zaman sekolahh aku ohhh ibu ku sangat rindu padamu. ya, memang aku memanggilnya ibu kerana dia sangat 'perihatin' pada jiran tetangganya. tak kisah lahh semua ituu tak penting okeyy. nak mula cerita ni.

ibu funya suami nii, orangnya lembut lemah gemalai sopan santun serta berbudi bahasa sangat rajin lalu baik hati. kalau korang tengok dia ohhh korang akan kata dia 'aww aww' gituu. tapi helllooo dia ada dua anak jantan hasil daripada kelembutan dia tuu hattoii. dah dah. yang penting hati dia baik sangat tidak pada kami jiran tetangganya sahaja malah dengan keluarganya juaa.

ditakdirkan, ibu mulai menggunakan telefon selular hatoiii baku nya?? HANDPHONE la apa lagii kann?? dia mulaii berkenalan dengan ramai orang termasuk LELAKI! okeyy. pada mulanya suami dia tawuu semuanya dan tak kisah janji hanya kawan jee kann?? ibu nii suka bercerita orangnya. dengan aku yang pendiam lagi pemalu ni punn dia suka bercerita sebab aku pendengar yang baik lagi sopan okeyy. dia cakap, anak dia yang pertama sangat TIDAK setuju dengan kegiatan dia untuk ketemu dengan kenalan LELAKIB rapat dia sebab hatoiii nak suruh setia laa afa lagi kann?? bagus sangat anak ituu okeyy. usia pun lebih setahun dari aku. tapi anak kedua dia, hatoiii sangat tak kisah dengan kegiatan ibu nii. asalkan ibu pandai jaga diri. hatoiii dikk, memang la pandai jaga diri, dia pun mak orang kann.

sehinggalah aku pindah ke kampung yang permai serta tenang diberi nama KAMPUNG TENANG ni. jarang sekali nak contact dengan ibu atau anak-anaknya apatah lagi suami ibu. dengan anak-anak dia kadang-kadang ada lahh berhubung pada satu laman sosial yang sangat glamour pada zaman kini iaitu FACEBOOK! jadi, tatau la apa perkembangan ibu sangat kan?? dengar-dengar okeyy je. ;)

tapi, baru petang tadi, suami ibu call aku sebab dia tak dapat contact abah akuu. akuu ingat hapa la penting sangat sampai memaksa aku untuk bagi hp aku pada abah dengan kadar segera. jadi aku biarkann aje lalu sambung tengok ADAMAYA. biasalahh, kalau da ada dalam dunia ADAMAYA aku memang da tak fikir mende lainn da.

malamnya ini, abah aku cakap dia nak ke segamat nak ketemu dengan suami ibu. kenapa?? sudah felik binti hairan. jadi, aku korek dan terus korek. abah cakap, suami dia sangat memerlukan teman untuk meluahkan isi hati yang tersangat sedihh. ibu dah tak ada. meninggal, meninggalkan dia sebab da lari tempat lain!! ibu da mintak CERAI sama suami dia. hatoiii. aku sangat tersentuhh okeyy. kesian sangat sama suami dia. sebab aku tawuu sangat suami dia memang baikkk!!

ibu, kenapa ibu buat suami ibu macam tuu?? ibu, ibu sedar tak suami ibu adalah insan yang paling baik, paling sopan, paling lembut, paling berbudi bahasa yang eca pernah ketemu?? kenapa ibu?? janganlahh. anak-anak ibu dah besar panjang. dah bujang. ibu pun da berusia, janganlah runtuhkan masjid yang dah lama dibina. ibu, eca kesian sangat-sangat-sangat dengan suami ibu. sekarang dia tersangat sedih ibu. dia menangis. kesian sangat ibu. kesian. :(

4 komen kat sini !:

pawaka19 said...

cita adamaya rupenye

niseca said...

haihhh. fasal adamaya cuma ada dua ayat je dalam entry ni. yang lain kisah realiti di dunia realiti. ;)

LL said...

kadang kadang, soal macam ni, bila hati dah sgt nak berpisah, kawin 100 tahun pun tetap pisah..
hati orang..
tak boleh nak agak kan..

niseca said...

tuu laa. ni da kompom mmg nak cerai. tp saya rasa, mmg patut becerai. kalau dibiarkan, suami dia dayus biarkan ibu ber'mesra' dgn laki lain. hmm